Troels Kragsig Thomsen

Medlem siden: 2011

Efter en pause på mange år genoptog Troels K. Thomsen fotografering som hobby og har stor fornøjelse at tagebilleder både i dagligdagen og på rejser. Han har opnået antagelser til Jyske Mesterskaber og flere gange tidligere deltaget i Esbjerg Fotoklubs årlige Internationale udstilling.

”Det er meget tilfredsstillende at finde motiver både i naturen og i byen, fastfryse situationer i sport, fotografere musikere til en koncert eller at gå efter at finde detaljer i helheden. Jeg er interesseret i flere forskellige genrer, men for tiden især arkitektur- og landskabsfotografi. Jeg har også prøvet kræfter med den fascinerende, men vanskelige, disciplin ’gadefotografi’ for at knytte an til de(t) sort/hvide portræt(ter)

Min fotografiske oplæring er erhvervet gennem selvstudier, workshops og kurser i Esbjerg Fotoklub. Inspiration fra andre medlemmer af fotoklubben er ligeledes en vigtig del af min fotografiske udvikling. Jeg foretrækker en enkel stil, f.eks. med linjer, mønstre og spejlinger, og jeg foretager oftest kun mindre justeringer af det oprindelige foto. Billedet vil derfor fremstå, som jeg har set det.