Esbjerg fotoklubs ungdoms gruppe

Uanset om du fotograferer med mobilen eller med et kamera – du er velkommen i Esbjerg

Fotoklubs nye ungdomsgruppe (Foto: Jimmy Juncker).

Esbjerg fotoklubs ungdoms gruppe

Er du en ung fotografspire? Har du lyst til at tage spændende billeder med din mobil eller med dit kamera? Har du lyst til at møde ligesindede? Så har Esbjerg Fotoklub et godt tilbud til dig!

Esbjerg Fotoklub, der med sit 50-års jubilæum i år ikke bare ser bagud, men også fremad, starter en dedikeret ungdomsgruppe for alle foto-interesserede op til 25 år. Gruppen får sin helt egen mødeaften i klubbens lokaler og sit eget aktivitetsprogram, som de unge selv er med til at bestemme. Samtidig vil de unge kunne deltage i de almindelige klubaktiviteter efter ønske og behov.

“Med en ungdomsafdeling håber vi at engagere de unge mennesker og inspirere dem til at udforske fotograferingens verden, samtidig med de at kan udvikle deres kreativitet og tekniske færdigheder med ligesindede,” udtaler Jimmy Juncker, der er primusmotor bag det nye initiativ.

“Aldrig før er der blevet taget så mange fotos som i dag. Størstedelen bliver taget med mobiltelefonens kamera, som alle, men især de unge, har taget til sig helt og fuldt. Vi tror, at der er en del unge, der derigennem har opdaget det fotografiske medies spændende muligheder og gerne vil udnytte disse kreativt. Så vi glæder os til at se nye ansigter i klubben og, uden tvivl, mange spændende billeder – unge øjne ser tit tingene på ny, tænker jeg!” siger Claus Madsen,

formand for Esbjerg Fotoklub.

Medlemskabet er åbent for unge op til 25 år. Kontingentet er 50 % af det regulære kontingent og

interesserede kan afprøve medlemskabet i de første 3 måneder gratis.